مد

روسریهای خنک مناسب فصل تابستان کدامند؟

روسریهای خنک مناسب فصل تابستان کدامند؟

اکثر خانم ها بخصوص خانم های محجبه و چادری در فصول گرم سال دغدغه ی یافتن یک روسری خنک و مناسب فصل را دارند. راحتی لباس اولین اصل برای انتخاب پوشش است. بنابراین در فصل های گرما باید از لباس هایی ستفاده کرد که علاوه پر رعایت حجاب و پوشش کاملا اسلامی، مناسب فصل و خنک باشند. در این مقاله به بررسی جنس های مختلف روسری در بازار میپرداریم.

ویژگی های روسری خنک مناسب تابستان

در ابتدا چند نکته ضروری برای انتخاب روسری خنک و ماسب مناسب فصل را ذکر میکنیم تا در حین مواجعه با جنس های مختلف موجود در بازار بتوانید به سادگی درباره ی انتخاب آنها تصمیم بگیرید.

جنس خنک

روسری هایی که در بافت آنها مواد پلی استری(به اصلاح راجع عموم پلاستیک) به کار میرود، نمیتوانند گزینه ی مناسبی برای فصول گرم سال باشند. این جنس ها باعث ایجاد گرمای زیاد میشوند.همچنین روسری های پلی استری تعریق را بالا میبرند و در موردی باعث بروز خارش و حساسیت در ناحیه گردن میشود. پس استفاده از روسری های پلی استری ممنوع.

دیر چروک شود

در فصل تابستان به علت افزایش تعریق لباس ها سریع تر چروک میشوند. بخصوص اگر عادت اگر عادت دارید که روسری هایتان را گره بزنید حتما  این تجربه را دارید که جنس هایی مانند وال در حین استفاده چروک میشوند پس نیاز است که قبل از هربار استفاده آن را اتو کشی کنید.

نکته: این نکته را به یاد داشته باشید که اتوکشی لباس بدون شستشوی آن به هیچ عنوان توصیه نمیشود چرا که به بافت لباس آسیب میزند و علاوه بر تثبیت لکه ها، باعث پوسیدگی لباس در کوتاه مدت میشود.

بنابراین سعی کنید از روسری هایی استفاده کنید که بعد از شستشو نیاز به اتوکشی نداشته باشند. روسری با جنس کرپ حریر از این ویژگی برخوردار است. کافی است بعد شستشو  و آبکشی لباس آن را روی بند باز کنید و بصورت صاف آویزان کنید. مبیبنید بعد از خشک شدن کاملا صاف است و نیاز به اتو کشی ندارد.

مقام در برابر شستشو

در طول فص گرما لباس ها نیاز به شستشوی بیشتری دارند. شستشوی مکرر میتواند به بافت یا رنگ بعضی پارچه ها آسیب بزند. جنس هایی که بافت سبک و خیلی لطیف دارند مانند وال در کنار ویژگی مثبت خنکی، دارای ویژگی های منفی هستند که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد. این روسری ها بعد از شستشو بخشی از زیبا و شفافیت رنگ خود را از دست میدهند و به اصطلاح از سکه می افتند و به مرور به بافت آنها آسیب وارد میشود.

آسیب به بافت پارچه میتواند باعث شود روسری پرز بدهد و به اصطلاح گره گره شود.

رنگ مناسب

رنگ های روشن میزان کمتری از نور خورشید را به خود جذب میکنند. بنابراین استفاده از رنگ های روشن هنگامی که در معرض تابش آفتاب هستیم، توصیه میشود.

اگر  چادری هستید ،میتوانید بسته به سلیقه ی خود از چادر های رنگی (سرمه ای، طوسی قهوه ای و…) استفاده کنید. در صورتی که انتخاب شم چادرهای مشکی است، دست شما در انتخاب رنگ روسری باز است و میتوانید بسته به سلیقه و رنگ پوست خود روسری مناسب را انتخاب کنید. جهت شناخت رنگ روسرب های مناسب پوست خود اینجا کلیک کنید.

 

شناخت دو جنس محبوب در روسری های دست دوز

نکاتی که قبل تر به آن اشاره کردیم به شما کمک مکیند تا در مواجه با روسری های آماده و بازاری تصمیم انتخاب مناسبی داشته باشید. اما امروزه روسری های دستدوز بین خانم های محجبه محوبیت بسیاری دارد.این روسری ها معمولا در دوجنس کرپ حریر یا وال ارایه میشوند.حال میخواهیم این دو جنس را بهتر بشناسیم و باهم مقایسه کنیم.

جنس وال:این جنس بسیار لطیف و خنک است. بعد از اسافده چروک میشود و نیاز به شستشو و اتوکشی دارد. شستشو به بافت آن آسیب وارد میکند. رنگ آن از سکه می افتد و به مرور پرز میدهد و گره گره میشود. در کل برای استفاده ی روزمره مانند خرید و … میتواند گزینه ی مناسبی باشد. جنس وال برای حضور در مکان های رسمی و مجالس توصیه نمیشود.

جنس کرپ حریر:این جنس به خطر بافتی که دارد در عین حال که مانند حریر نازک و بدن نما نیست، جریان هوا در منافذ آن بخوبی صورت میگیرد بنابراین خنک است. بعد از هربار استفاده یا شستشو نیاز به اتوکشی ندارد. روسری های کرپ حریر به مرور پرز نمیدهد و بافت مقاومی در برابر شستشو دارند. این روسری ها با گیره و سنجاق روی سر فیکس میشوند.امروزه گیره های روسری به عنوان اکسسوری های بسیار شیک و جذاب برای خانم های محجبه محسوب میشند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *