مد

چگونه طلق(فیکسر)روسری درست کنیم؟ همراه با 3‌نکته کاربردی

چگونه طلق(فیکسر)روسری درست کنیم؟ همراه با 3‌نکته کاربردی

طلق(فیکسر)روسری یک ذوزنقه از جنس طلقی است که بین دو لایه‌ی شال یا روسری قرار می‌گیرد. بعضا از این محصول برای هدشال نیز استفاده میکنند.طلق(فیکسر)روسری به خاطر انعطاف‌پذیری به راحتی فرم سر را به خود میگیرد. باعث میشود روسری روی سر حالتی یکدست و مرتب به خود بگیرد. در این حالت وقتی روسری را گره میزنید هم فرم نیم دایره ای زیبا و شکیل حفظ می‌شود و هم روسری راحتتر روی سر میماند و فیکس میشود. به همین دلیل طلق‌روسری با نام فیکسر روسری هم شهرت دارد.

این محصول را هم به صورت آماده با قیمت بسیار ارزان می‌نوانید سفارش دهید و هم میتوانید با استفاده از متریال بسیار ساده و دم دستی به راحتی می‌توانید دز منزل طلق روسری بسازید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت طلق(فیکسر)روسری:

  • طلق معمولی (یا عکس رادیوگرافی)
  • قیچی (دقت کنید نباید طلق را با قیچی برش پارچه ببرید چراکه کند می‌شود.)
  • تکه ای لایی چسب (لایی چسب ضروری نیست اما اگر می‌خواهید طلق مات باشد و از زیر روسری برق نزند باید به آن لایی چسب اتو کنید)

آموزش ساخت طلق یا فیکسر روسری

  1. ابتدا الگوی مورد نظر را روی تلق بکشید.این الگو میتواند حالت هلالی یا ذوزنقه ای داشته باشد که بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.همچنین ابعاد آن نیز میتواند به میزان دلخواه شما باشد.
    یک سر کتر خیاطی را پایین یک گوش قرار دهید و کترو را از روی سر رد کنید و فاصله‌ی بین دو نقطه پایینی گوش های خود را اندازه بزنید. این بهترین اندازه برای تلق روسری شماست.
  2. بعد از طراحی الگو با قیچی آن را ببرید. (نکته: بهتر است از قیچی پارچه برای بریدن طلق استفاده نکنید. چراکه بریدن طلق و کاغذ و مقوا باعث کند شدن قیچی می‌شود)
  3. اگر میخواهید طلق حجاب شما مات باشد،به لایی نیاز دازید.شما میتوانید لایی حریر یا کاغذی را از خرازی ها تهیه کنید. لایی را مطتبق الگوی طلق ببرید و روی طلق بگذارید و اتو کنید. (نکته: اتو را در حالت خشک قرار دهید).
    اگ تا به جال از لایی استفاده نگرده اید به این نکته توجه کنید که: یک طرف لایی دارای نقاطی هست (دون دون) که همان چسبلایی هستند. پس آن طرف که دارای چسب است باید در مجاورت طلق قرار بگیرد و آسمت لایی کخ پارچه ای و صتف است در تماس با اتو باشد

همچنین دقت کنید که دمای اتو بیش از حد بالا نباشد چراکه باعث آب شدن لایی می‌شود. لایی ذوب شده به سطح زیر اتو می‌چسبد و آن لا کثیف میکند.

ویدیو آموزش ساخت طلق حجاب

طلق(فیکسر)روسری بسازیم یا بخریم؟

اگر امکانات ساخت طلق روسری را در دسترس دارید میتوانید به راحتی خودتان فیکسر روسری بسازید اما اگر امکانات مهیا نیست و یا وقت برای انجام این کار ندارید میتوانید برای خرید طلق یا فیکسر روسری به وب‌سایت رازگالری مراجعه بفرمایید.

طلق روسری در دو رنگ مشکی برای روسری های تیره و رنگ سفید برای روسری‌های روشن تولید و عرضه میشود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *