آموزش, مد

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

امروزه انسان ها به خصوص بانوان در پی دست کردن لباس های خود هستند.ست کرن لباس ها باعث ایجاد جذابیت و چشم نوازی استایل میشود و تاثیر بسزایی در دید و قضاوت مخاطب دارد.از طرفی استفاده از لباس ها و اکسسوری هماهنگ و ست به خفظ اعتماد بنفس شما کمک میکند. حال میخواهیم با ارایه چند نکته مهم و اصلی به شما کمک کنیم تا استایل متناسب و هارمونیک داشته باشید و تاثیرات آن را بر خود و مخاطین مشاهده کنید.

شناخت رنگ ها

به عنوان اولین قدم باید با هم رنگ ها بشناسیم.بطور کلی ۳ نوع رنگ داریم. نوع اول رنگ های اصلی است. رنگ های اولیه (رنگ های اصلی) عبارت اند از قرمز، زرد و آبی. ترکیب این رنگ ها، رنگ های ثانویه را می سازد (قرمز + زرد = نارنجی، قرمز + آبی = بنفش، زرد + آبی = سبز) و رنگ های ترکیبی از ترکیب رنگ های ثانویه به وجود می آید. در این رنگ ها، بعضی از آن ها گرم و برخی سرد هستند. رنگ های گرم به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد متمایل اند. رنگ های سرد نیز به رنگ های آبی، سبز و بنفش گرایش دارند. ترکیب کردن رنگ های گرم با یکدیگر و رنگ های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. این کار کم کم به شما کمک می کند تا بیشتر با رنگ ها احساس راحتی کنید.
انتخاب محصول متناسب با رنگ پوست میتوانید اینجا کلیک کنید.

دسته ی سوم رنگهای خنثی هستند.رنگ خنثی سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری را شامل میشود.
نکته ی مهم:هرکدام از رنگ ها در حالتی که به رنگ سفید یا طوسی متمایل باشند در دسته ی نود یا خنثی قرار میگیرند. برای مثال سبزی که به طوسی متمایل باشد یا کرمی که به سفید یا طوسی متمایل باند نیز خنثی به شما می آیند.این رنگ ها معمولا ملایم تر هستند و به آنها”ته رنگ “نیز گفته میشود.

حال که با رنگ ها آشنا شدیم باهم به سراغ طریقه ی استفاده از آنها میرویم.

۱- از رنگ های مشابه استفاده کنید.

همان طور که در تصویر مشخص است رنگ های مشابه در کنار یکدیگر (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی) قرار می گیرند.با ست کردن این رنگ ها باهم میتوانید یک استایل هارمونیک و چشم نواز داشته باشید.
سه حالت ست کردن رنگ های مشابه را با هم مشاهده میکنیم:

 

۲- از رنگ های اصلی استفاده کنید

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

ست کردن این رنگ ها با هم کار سختی هست ولی اگر بتونید اینکار رو به خوبی انجام بدید ترکیب فوق العاده ای به دست می آید. اگر می خواهید که لباستان تک رنگ باشد بهتر است از رنگ های تیره یا روشن تر همان رنگ ها استفاده کنید.

  • برای ست کردن مناسب رنگ‌های اصلی با یکدیگر، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید. مثلا کفش‌های پاشنه‌ بلند قرمز با شلوار جین آبی و جواهرات طلایی را می‌توان با تاپ خاکستری و ژاکت مشکی ترکیب کرد.
  • در کنار ست کردن رنگ های اصلی با رنگ های خنثی یک  رنگ متصاد نیز برای اکسسوری ها انتخاب کنید.برای مثال اگر یک کت آبی را با تاپ سفید و شلوار جین ست گردید ،لستفاده از کیف و کشف و کمربند عسلی یک تنتخاب فوق العاده خواهد بود. یا همچنین استفاده از گوشواره هایی به رنگ قرمز یا زرد یا نارنجی یا حتی سرخابی.

رنگ های اصلی:

الف) قرمز: قرمز قابل ست شدن با رنگ های سفید، مشکی، آبی کاربنی و نارنجی را دارد یعنی اگر لباس قرمز دارید و نمیدانید آن را با چه رنگ لباسی ست کنید بهتر است از این رنگ ها استفاده کنید.

ب) بنفش: رنگ بنفش را میتوانید با رنگ های سفید، مشکی، زرد و آبی کمرنگ ست کنید. حواس تان باشد رنگ های تند را با رنگ های ملایم ترکیب کنید .مثلا بنفش بادمجانی بهتر است با رنگ آبی کمرنگ ست شود.هچنین ترکیب بادمجانی با رنگ لیمویی بسیار زیبا خواهد بود.

ج) زرد: رنگ زرد را با آبی کاربنی، سبز، بنفش و مشکی هماهنگ کنید.مکمل رنگ زرد، رنگ بنفش است ولی کنار هم قرار دادن این دو رنگ، دقت و تمرکز زیادی می خواهد.

د) آبی: رنگ آبی با رنگ های سفید، بنفش، مشکی و گلبهی ست میشود فقط نکته ای که باید دقت کنید این است که آبی را با رنگ های قرمز و زرد ست نکنید.

ه) سبز: رنگ سبز با رنگ هایی همچون زرد، سفید، مشکی، قرمز و طوسی قابل ست شدن است. ترکیب سبز با نارنجی اگر با دقت و ظرافت صورت بگیرد بسیار دلنواز خواهد بود.

۳- بعضی رنگ ها را با هم ترکیب نکنید

برخی از افراد سعی دارند همه رنگ ها را با هم ترکیب کنند که این اشتباه است. باید بدانید که بعضی رنگ ها با هم ترکیب نمی شوند.

رنگ مشکی معمولا با اکثر رنگ ها ترکیب خوبی می سازد ولی باید بدانید که رنگ مشکی با دو رنگ ترکیب نمی شود. اولین رنگ سرمه ای است. هر چند سرمه ای و مشکی به هم نزدیک اند اما ترکیب خوبی با هم نمی سازند. دومین رنگ قهوه ای است. رنگ های مشکی و قهوه ای با هم ست نمی شوند مگر اینکه مطمون شوید که ست بودن آن ها شدنی است.

رنگ های سفید و کرمی نیز ترکیب خوبی نمی سازند. ولی رنگ های کرمی و قهوه ای ست زیبایی می سازند.

رنگ های قهوه ای و خاکستری نیز ترکیب خوبی تشکیل نمی دهند. این دو رنگ از رنگ های خنثی هستند و رنگشان به گونه ای نیست که بتوانند اثر هم را افزایش دهند.

4- از درجات مختلف رنگ ها استفاده کنید

شما میتوانید با انتخاب رنگ های خنثی یک استایل مونوکروم ایجاد کنید.استایل مونوکروم به استفاده از تکرنگ (یک طیف رنگی) ذر پوشش است. این استایل شما را شیک و پیشرو در زمینه مد نشان میدهد.

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

هر رنگی درجات مختلفی دارد. ممکن است تیره یا روشن‌تر باشد. اگر می‌خواهید لباسی را ست کنید،ساده ترین روش ست کردن استفاده از درجات مختلف یک رنگ است.مثلا میتوانید کرم، شکلاتی و قهوه ای  و طلایی را باهم ست کنید.یا سرمه ای و سفید و آبی و نقره ای.

استفاده از رنگ های مشکی و سفید شما را در این امر یاری میدهد.

 

5- تمرین کنید

شجاع باشید و امتحان کنید شاید در ابتدا ست کردن لبای هایتان دشوار باشد اما به مرورو در این زمینه استاد و صاحب نظر خواهید شد.

نکات:

  • برای ست بیرون نهایتا از سه رنگ استفاده کنید. این سه رنگ شامل رنگ خنثی ست‌تان نیز می‌شود. با این کار می‌توانید مطمئن شوید ست لباس‌تان زیادی رنگارنگ نیست.
  • یک راه مناسب برای اینکه کمی رنگ را در ست لباس‌تان افزایش بدهید، استفاده از رنگ اکسسوری است که باید با رنگ اصلی‌ ست‌تان ترکیب خوبی تشکیل بدهد. مثلا می‌توانید گوشواره‌ی زرد را با بلوز سرمه ای یا کیف لیمویی را با بادمجانی ست کنید.
  • در ست کردن و انتخاب پوشاک شجاع عمل کنید.فارغ از نظر دیگران لباس هایی را انتخاب کنید که برای شما حس خوب به ارمغان بیاورد.
  • بعد از گذشت مدتی سبک خود را میابید.و این ست کردن و انتخاب پوشاک را برای شما راخت میکند.
  • بهتر است از پوشیدن رنگ مشکی با رنگ قهوه‌ای خودداری کنید، مگر اینکه کاملا از مطابقت آنها مطمئن باشید. همچنین پوشیدن همزمان سرمه ای و مشکی نیز از ممنوعات است.به عنوان مثال لباس مشکی و کفش قهوه‌ای باعث می‌شود بیننده گمان کند شما از رنگ‌شناسی چیزی نمی‌دانید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *